Šiame tinklaraščio įraše apibendrinsiu visą savo svetainės kūrimo procesą nuo pradžios iki pabaigos. Atkreipkite dėmesį, kad kiekvienas projektas yra skirtingas, todėl šis procesas paprastai pritaikomas taip, kad geriausiai tiktų konkrečiam klientui ir svetainei.
Pasiruošimas
Prieš pradėdama svetainės kūrimo darbus, noriu kuo daugiau sužinoti apie projektą ir tai, ką klientas nori pasiekti. Štai keletas pagrindinių klausimų, kuriuos galiu užduoti:
- Gal galėtumėte trumpai apibūdinti savo verslą, projektą ir pan.? Papasakokite apie savo produktą, žinutę ir tikslinę auditoriją.
- Kokia yra pagrindinė jūsų svetainės paskirtis? Reklama? Informacijos pateikimas? Specifinė funkcija?
- Kokio funkcionalumo tikitės?
- Kiek teksto, paveikslėlių ir pan. turės būti svetainėje? Ar jau turite parengtą turinį?
- Ar turite kokias nors prekės ženklo gaires, pagal kurias dirbate? Kokių nors dizaino pageidavimų?
Klausimai kiekvienam projektui bus skirtingi, tačiau idėja ta pati. Kartais klientas tiksliai žino, ko nori, ir pateikia man išsamų aprašymą, o kartais aš jį supažindinu su įvairiais dalykais, pateikiu pavyzdžių ir padedu išsiaiškinti geriausius veiksmus.
Taip pat visada klausiu, ar klientas turi jam patinkančių svetainių pavyzdžių, susijusių su dizainu ar funkcionalumu, ir pati susirandu keletą panašios srities svetainių. Tai padeda man susidaryti geresnį vaizdą apie tai, ko nori klientas, ir suteikia įkvėpimo. Nors niekada nesutiksiu nukopijuoti kitos svetainės dizaino ar sukurti kažką tokio pat, nes tai dažnai prieštarauja autorių teisių įstatymui ir mano moralės principams, tai padeda geriau pajusti ir suprasti projektą ir konkurenciją.
Dizainas
Kai turiu idėją, ko nori klientas, paprastai pradedu nuo gana grubaus dizaino juodraščio ar kelių „Figma” programoje. Paprastai tai darau ne kiekvienam svetainės puslapiui, o tik svarbiausiems, pavyzdžiui, pradžios puslapyje ir dar viename puslapyje, kad visi kiti galėtų sekti tuo pačiu pavyzdžiu.
Šiame etape galiu greitai išbandyti įvairius maketus, informacijos pateikimo būdus ir atskirų elementų (pvz., meniu, mygtukų ir pan.) dizainą, kad išsiaiškinčiau, kas veikia geriausiai. Taip pat galiu klientui pateikti kelis skirtingus variantus, kad jis galėtų pamatyti ir įvertinti savo galimybes.
Po to, kai klientas peržiūri dizainą, jis gali man pasakyti viską, kas jam labiausiai patinka arba nepatinka ir ką norėtų pakeisti.
Nors dizaino etapas dažnai palengvina tolesnį darbą ir padeda tiek man, tiek klientui dar aiškiau suprasti, ko jis nori, jis nėra būtinas, o tiems, kurių biudžetas labai ribotas, siūlau jį praleisti.
Aplinkos sukūrimas
Šiuo atveju, priklausomai nuo kliento, galima elgtis įvairiais būdais.
Jei jie jau turi svetainę, sukursiu laikiną svetainę ir patalpinsiu ją savo talpyklos subdomene. Taip jiems nereikės nieko papildomai daryti, o senoji svetainė bus išsaugota tol, kol ateis laikas persikelti. Šiuo atveju, kai svetainė bus paruošta paleisti, padarysiu atsarginę esamos svetainės kopiją ir į jos vietą perkelsiu naująją.
Tiems, kurie šiuo metu neturi svetainės su priegloba ir domenu, aptarsiu dvi galimybes:
- Darbas su mano subdomenu, kol svetainė bus paruošta veikti, tada jos perkėlimas. Dažnai tai geriausias variantas didesniems projektams, kurių kūrimas užtrunka ilgiau, nes klientui nereikės mokėti už prieglobą ir domeną, kol projektas bus kuriamas.
- Mažesniems projektams – įsigijus nuolatinį domeną, jame patalpinus ir sukūrus svetainę, galima išvengti nesklandumų, kurie gali kilti ją perkeliant.
Bazinis svetainės kūrimas
Kai tik turiu sukurtą aplinką, laikas pradėti patį kūrimo procesą. Per daug į tai nesigilinsiu, nes šis etapas būtų pakankamai plati tema atskiram straipsniui, be to, tai labai skiriasi priklausomai nuo projekto.
Paprastai naudoju „WordPress” turinio valdymo sistemą ir vieną iš daugelio aukščiausios kokybės temų, kurias kustomizuoju ir pritaikau pagal poreikius, tačiau ypač unikaliems projektams visada yra galimybė sukurti individualią temą.
Šis etapas apima pagrindinius dalykus (reikalingų temų ir įskiepių diegimą ir t. t.), anksčiau nuspręsto dizaino atkūrimą, viso turinio pridėjimą ir daug daugiau.
Koregavimas
Kai svarbiausios užduotys atliktos ir svetainė jau panaši į galutinę versiją, susisieksiu su klientu ir paprašysiu, kad jis ją apžiūrėtų. Aptarsime, kokius pakeitimus galima padaryti, kad svetainė atrodytų dar geriau, ir juos įgyvendinsime.
Kartais šiame etape kyla naujų idėjų arba reikia atsisakyti kai kurių senų.
Testavimas, optimizavimas, išoriniai įrankiai
Kai svetainė atrodys gerai, dar kartą peržiūrėsiu funkcijas, kad įsitikinčiau, jog viskas gerai veikia, pradedant pagrindinėmis funkcijomis ir baigiant smulkmenomis, pavyzdžiui, įsitikinu, kad visos nuorodos veda į teisingus puslapius. Taip pat paprašysiu, kad klientas pats peržiūrėtų svetainę. Taip mažiau tikėtina, kad ką nors praleidau. Be to, taip patikrinamas patogumas ir naudotojo patirtis.
Šiuo metu taip pat atlieku tam tikrą bazinį svetainės greičio optimizavimą ir techninę optimizavimo paieškos sistemoms (SEO) pusę.
Galiausiai svetainė prijungta prie išorinių paslaugų, pavyzdžiui, „Google Analytics”, „Search Console” ir kitų.
Administracijos apmokymai
Jei naujasis svetainės savininkas pageidauja pats administruoti ir redaguoti svetainę, jam turėtų būti suteikta galimybė tai daryti, net jei jis neturi jokios patirties. Tai viena iš priežasčių, kodėl „WordPress” yra mano pasirinkta TVS. Daugiau apie tai šiame įraše.
Atsižvelgdamas į kliento pasirinkimą, parengsiu rašytinį ir iliustruotą vadovą, kuriame apžvelgsiu visus svarbiausius dalykus, kuriuos reikia žinoti, arba suplanuosiu internetinį susitikimą, kuriame viską apžvelgsime.
Vėliau atsakysiu į visus klausimus ir padėsiu jiems patiems pradėti administruoti svetainę.
Paleidimas ir ateitis
Svetainė parengta ir įjungta publikai.
Po šio momento vis dar kviečiu klientus kreiptis į mane su visais klausimais, sunkumais ar naujomis idėjomis. Net ir paprastą reprezentacinę svetainę svarbu nuolat atnaujinti, o patobulinimus galima atlikti bet kada, kad ji taptų dar geresnė.
0 komentarų