Ankstesniame įraše rašiau apie savo svetainių kūrimo procesą ir apie tai, ko reikia, kad svetainė nuo idėjos taptų gyvu projektu. Taip pat ir šiame šį kartą apibendrinsiu savo logotipo kūrimo procesą žingsnis po žingsnio.
Nors mano logotipų kūrimo procesas skirtinguose projektuose nesiskiria taip smarkiai, kaip svetainių atveju, verta paminėti, kad tam tikriems atvejams gali būti pritaikomi pakeitimai.
Analizė
Prieš paimant į rankas pieštuką, labai svarbu kuo daugiau sužinoti apie projektą. Todėl paprašau kliento papasakoti apie savo verslą, produktą, jo tikslinę auditoriją, žinutę, kurią norėtų perduoti, ar turi kokias nors prekės ženklo gaires ir pan.
Jei klientas turi seną logotipą, kurį nori pakeisti, paklausiu, kokie dalykai jame jam labiausiai patiko ir nepatiko. Net jei senasis logotipas yra paprasčiausiai pasenęs, galiu iš jo pasimokyti. Jei jie yra pasiekiami internete, pavyzdžiui, turi svetainę ar socialinės medijos puslapius, pažvelgsiu ir į juos. Dažnai svetainės ar socialinės medijos pranešimų dizainas gali daug pasakyti apie kliento siekiamą stilių.
Susipažinusi su kliento perspektyva, taip pat savarankiškai išnagrinėju jo veiklos sritį. Susipažįstu su produktu, analizuoju konkurentus ir kartu ieškau simbolikos, kuri galėtų būti panaudota logotipe.
Minčių šturmas ir eskizavimas
Kai jaučiuosi pakankamai susipažinusi su projektu, greičiausiai jau turiu idėjų, kaip galėtų atrodyti logotipas. Nors retai kada galutinis variantas būna panašus į pirmąsias idėjas, padarau kelis greitus eskizus, kad pažiūrėčiau, kaip jie atrodys popieriuje.
Tada ieškau su verslu ar produktu susijusių nuotraukų, kad gaučiau daugiau įkvėpimo. Pavyzdžiui, su gamyba susijusio verslo atveju galiu ieškoti įvairių įrankių vaizdų. Jei turėtumėte verslą, kurio specializacija – savadarbių šunų būdų statyba ir pardavimas, ieškočiau šunų būdų, šunų būdose, žmonių, statančių šunų būdas, ir tikriausiai daugybės kitų dalykų, kurie ateis į galvą atliekant pirmąsias paieškas. Jei randu ypač naudingų paveikslėlių, išsaugosiu juos kaip pavyzdį.
Toliau – daug eskizavimo. Priklausomai nuo to, kaip nuo metu esu nusiteikusi, tai darau pieštuku ant popieriaus arba skaitmeniniu būdu – šiuo metu metodas neturi didelės reikšmės. Stengiuosi neapsistoti ties vienu dizainu ir neskirti daug laiko kiekvienam iš jų detalizuoti. Šiame etape tiesiog ieškau idėjų. Kartais, kurdama vieno dizaino eskizą, sugalvoju dar daugiau dizainų ir variantų.
Po šio etapo turėsiu nemažai pirminių eskizų ir daugelį jų iš karto atmesiu. Tada išrinksiu vieną ar kelias geriausiai pasiteisinusias idėjas ir toliau su jomis dirbsiu.
Eskizo detalizavimas
Pasirinkusi idėją ar kelias, imuosi kurti tikslų eskizą, kuris būtų daug artimesnis galutiniam variantui. Dabar, net jei pradėjau eskizuoti ant popieriaus, pereisiu prie skaitmeninių įrankių
Šis eskizas gali būti kelis kartus koreguojamas arba perkuriamas, kadangi tikrinu atstumus, įvairias kreives ir pan. Iš esmės siekiu gana švarių linijų ir beveik užbaigtos išvaizdos, nes taip vektorizavimas vyksta daug sklandžiau. Atskirame sluoksnyje užpildysiu vietas, kurios bus nuspalvintos galutiniame variante, kad geriau įsivaizduočiau, kaip gali atrodyti galutinis produktas, ypač atsižvelgiant į negatyvią erdvę.
Vektorizacija
Parengusi eskizą, perkeliu jį į vektorinio dizaino programinę įrangą. Nors pradėjau dirbti su „Adobe Illustrator„, šiuo metu mieliau naudoju „Affinity Designer„.
Logotipui vektorizuoti naudoju įvairius metodus, priklausomai nuo to, ko prireikia konkrečiam dizainui. Pavyzdžiui, kai kuriuos iš jų gali tekti braižyti tik naudojant „pen tool”, o kai kuriuos – įvairias figūras ir operacijas (pridedant, atimant ir pan.). Tačiau dauguma jų naudoja šių metodų derinį.
Pradinė iliustracija visada piešiama tik juoda spalva. Taip galiu išvengti pernelyg ankstyvo galvojimo apie spalvas ir įsitikinti, kad galutinis produktas tiks ir juodai/baltai versijai.
Nupiešusi logotipą, išjungiu eskizo matomumą, patikrinu, ar nepadaryta klaidų, ir įsitikinu, kad mane tenkina tarpai, kreivės ir pan. Pažiūriu, kaip atvaizdas atrodys skirtinguose dydžiuose, ir, jei reikia, pagal tai atlieku korekcijas.
Tipografija
Tipografijos pasirinkimas gali visiškai pakeisti bet kokio dizaino nuotaiką ir žinutę. Tai apima ne tik tinkamo šrifto pasirinkimą. Tokie veiksniai, kaip dydis, stilius, šrifto ir padėties nustatymas, yra svarbūs, kad vaizdas atrodytų tinkamai.
Paprastai parengiu kelias skirtingas versijas su skirtingais šriftais ir išdėstymu, pasirenku tą, kuri geriausiai atrodo ir atitinka prekės ženklą, ir toliau tobulinu tipografiją, kol ji atrodo taip, kaip reikia.
Spalvos
Logotipo spalvų parinkimas yra gana įdomi užduotis. Nors kiekvienas gali turėti tam tikrų pageidavimų, jei nedirbama su nustatytu prekės ženklu, svarbu per daug neprisirišti prie norimos spalvos.
Spalvos gali sukelti tam tikrus jausmus ir asociacijas. Pavyzdžiui, mėlyna spalva dažnai vertinama kaip raminanti, tvirta ir kelianti pasitikėjimą, o geltona – kaip draugiška ir jaunatviška. Taip pat svarbu atsižvelgti į temas. Kai kuriuose kontekstuose žalia spalva gali būti siejama su ekologiškumu, raudona – su romantika ir pan.
Parinkusi vieną ar dvi spalvas, vėl sukursiu kelias logotipo versijas, kad galėčiau eksperimentuoti su įvairiais atspalviais ir deriniais, galbūt išbandyti gradientus, jei dizainas tam tinkamas.
Išrinkusi geriausios spalvos logotipo versiją, ją eksportuosiu ir nusiųsiu klientui, kad sužinočiau jo mintis ir idėjas.
Skirtingos versijos
Kai su klientu galutinai suderiname dizainą, imuosi kurti visas skirtingas logotipo versijas. Paprastai kuriamos tamsios, šviesios ir spalvotos versijos, kartais – visos jos išdėstytos vertikaliai ir horizontaliai (su tekstu virš ikonos, po ja arba šalia jos), taip pat versijos tik su ikona.
Visos jos bus eksportuojami į skirtingus formatus, paprastai PNG, JPEG ir SVG, tačiau kliento pageidavimu gali būti įtraukti ir kiti.
Pats projektas bus išsaugotas EPS formatu ir pridėtas prie kitų pateikiamų failų.
Pateikimas
Prieš išsiųsdama visus failus klientui, parengsiu dokumentaciją. Čia trumpai paaiškinsiu logotipo idėją, jo simbolius ir spalvas. Taip pat pateiksiu visą informaciją apie naudojamus šriftus – pavadinimus, nuorodas, stilius ir spalvų kodus. Tokiu būdu, jei klientas norės naudoti tuos pačius šriftus ir spalvų schemą savo prekės ženklui išplėsti, jam nereikės dėti daugiau pastangų, kad juos gautų.
Kai viskas paruošta, sudėsiu visus failus į archyvą ir išsiųsiu. Jei po to klientas pageidauja nedidelių pakeitimų arba kitokio formato logotipo – tai ne problema. Kitu atveju projektas baigiamas.
0 komentarų