Mados tendencijas pastebime visur – drabužiuose, gyvenimo būde, pomėgiuose ir, žinoma, dizaine. Kai kurie iš mūsų jas priima, ir, būkime sąžiningi, tai gali būti labai smagu. Kiti – visiškai atmeta viską, kas laikoma „madinga”.
Kad ir kaip į tai žiūrėtumėte, madingumas yra ir išliks svarbus veiksnys daugelyje mūsų gyvenimo sričių. Nors paprastai grafikos dizaino srityje sekti populiariuoju keliu gali būti labai gera idėja, logotipų dizainas turi tam tikrų niuansų.
Logotipo paskirtis
Logotipas yra esminė įmonės prekės ženklo dalis. Dažnai jis laikomas jos veidu arba pirmuoju, įsimintiniausiu vaizdiniu, kurį žmonės susieja su ja.
Logotipas dažnai būna ant daugumos, jei ne visos, rinkodaros medžiagos. Verslas, turintis fizinių produktų, dažnai ant jų taip pat naudoja logotipą. Gerai žinomų prekių ženklų atveju logotipas gali tapti statuso simboliu, kurį galima išdidžiai demonstruoti.
Todėl paprastai nėra gera mintis pernelyg dažnai jį keisti. Drastiški pokyčiai gali suklaidinti auditoriją. Kai kurie žmonės gali būti taip pripratę prie ankstesnio, kad sunkiai priims pokyčius. Fiziniai produktai gali tapti atgyvenę. Dar svarbiau, ypač kalbant apie pripažintus prekių ženklus, logotipo atpažįstamumas bent jau kurį laiką smarkiai sumažės.
Atsižvelgdami į tai, turime paklausti, ar yra gera idėja sekti tendencijomis, kai kalbama apie logotipo dizainą? Jei siekiame sukurti logotipą, kuris labai ilgai nesikeis, neabejotinai pageidautina, kad jis būtų nesenstantis?
Besikeičiantys reikalavimai
Svarbu pažymėti, kad nors sekti tendencijas nebūtinai yra gera mintis, laikui bėgant logotipo naudojimo būdas keičiasi. Daiktai, ant kurių juos dedame, keičiasi, t. y. mažėja. Juos supanti aplinka keičiasi ir dažnai tampa modernesnė.
Nedaug senamadiškų logotipų gerai pasiteisina ir šiandien.
Todėl kartais logotipo adaptavimas yra neišvengiamas, o kai kurios tendencijos iš tiesų atsiranda ne be priežasties. Pavyzdžiui, minimalizmas išpopuliarėjo dėl to, kad labai detalaus logotipo tiesiog negalime sumažinti iki programėlės piktogramos dydžio arba uždėti ant rašiklio ir išsaugoti jo išvaizdą. Bet apie tai vėliau.
Ne visos logotipų dizaino tendencijos yra vienodos
Dabar atėjo laikas išsakyti savo nuomonę šiuo klausimu. Nors iš mano žodžių gali atrodyti, kad sekti logotipo dizaino tendencijas yra bloga idėja… Tiesą sakant, neturiu nieko prieš madas. Tačiau tai turi daugiau niuansų.
Geras logotipas – tai ne tik tai, kaip gerai jis atrodo. Didelę reikšmę tam, kaip gerai jis veikia, turi jo panaudojamumas. Mano nuomone, kalbant apie tendencijas, yra kelios kategorijos:
- Tendencijos, gerinančios logotipo panaudojamumą;
- Neutralios tendencijos;
- Tendencijos, prastinančios logotipo panaudojamumą.
Pavyzdžiui, jau kurį laiką pereiname prie švaresnės, lengviau įskaitomos tipografijos. Tai gali būti labai naudinga prekės ženklo atpažinimui, ir aš už tai pasisakau. Vis populiaresnis tampa ir animacijos naudojimas logotipų dizaine – tai gali būti puikus būdas patraukti dėmesį kai kuriose medijose.
Kiti madingi dizainai – iškraipyti, deformuoti ir „glitch”, kurių aš asmeniškai nesu mėgėja. Nebent jis ypatingai tinka produktui, toks dizainas tik padaro logotipą sunkiau suprantamą mažesniuose dydžiuose arba prireikus nespalvotos versijos.
Gradientų atvejis
Gradientų naudojimas logotipų dizaine – gana įdomi tendencija. Jau kurį laiką ji tampa vis populiaresnė ir apima nuo paprasto perėjimo tarp dviejų panašių atspalvių iki šiuo metu ypač madingo daugiaspalvio perėjimo.
Vieniems tai patinka, kiti sako, kad gradientai logotipų dizaine neturi ką veikti. Tai susiję su dviem aspektais:
- Spalvos yra svarbi ir paveiki prekės ženklo kūrimo dalis, o naudojant gradientus tai padaryti gali būti sunkiau. Užuot turėję vieną ar kelias spalvas, su kuriomis galima susieti įvaizdį, dabar turite visą gradientą. Žmonės tam tikrą raudonos spalvos atspalvį sieja su „Coca-Cola” prekės ženklu – toks įspūdis nebūtų toks stiprus, jei būtų naudojamas gradientas.
- Kai kuriuose dizainuose gradientas, net ir subtilus, gali labai pagerinti išvaizdą. Jis gali patraukti dėmesį ir padėti išsiskirti iš konkurentų.
Aš pati neprieštarauju gradientams ir naudoju juos kai kuriuose dizainuose, jei jie tinka. Mano taisyklė – dizainas turi būti tinkamas naudoti ir gerai atrodyti be gradiento, o papildomos detalės turėtų būti naudojamos tik išvaizdai pagerinti.
Šiek tiek apie „debranding”
Pastaruoju metu daug diskutuojama apie vadinamąjį „debrandingą”. Tikriausiai pastebėjote, kad įmonės supaprastina savo logotipus – pašalina tam tikrus elementus, spalvas, efektus ir pan. Nors daug žmonių yra nepatenkinti šia tendencija, yra priežastis, kodėl tai daroma, ir tai susiję su anksčiau aptartais logotipų naudojimo pokyčiais.
Švaresni, paprastesni ir minimalistiniai logotipai paprastai atrodo geriau, kai jų dydis sumažinamas, jie geriau pritaikomi pilkai skalei ir apskritai puikiai dera šiuolaikiškesniame pasaulyje.
Tačiau supaprastinimas nesunkiai gali peržengti ribą. Nors minimalistiniai logotipai paprastai yra gera idėja, persistengimas gali sukelti suvienodėjimą ir neatpažįstamumą. Kiek matėte drabužių ar technologijų prekių ženklų, kurių logotipą sudaro tik įmonės pavadinimas panašiu šriftu?
Galiausiai logotipo pritaikymas šiuolaikiniam pasauliui neturėtų reikšti, kad iš jo reikia atimti savitumą. Logotipas gali būti paprastas, unikalus ir tuo pat metu patrauklus – visai nebūtina „išsirinkti vieną”.
Apibendrinant
Logotipų dizaino sfera nėra apie visų madų sekimą, bet nereikėtų ir vengti jų kaip maro. Reikia atpažinti, kurios tendencijos yra naudingos logotipui ir tinka jūsų prekės ženklui.
Logotipai turėtų būti kuriami taip, kad būtų ilgalaikiai, tačiau neišvengiama, kad net ir ilgaamžis dizainas pasens, nes mūsų pasaulis ir technologijos tobulėja.. Geriausia, ką galime padaryti, tai atpažinti tai ir priimti atitinkamus sprendimus.
0 komentarų